گزارش » منتشر شده های من
کد خبر : 194
سه شنبه - 17 آذر 1394 - 21:00

در “طریق یا حسین” با عاشقان حسینی

در “طریق یا حسین” با عاشقان حسینی

اینجا همه دل‌ها فارغ از توان پاها در “طریق یاحسین” می‌دوند؛ اینجا همه موکب‌ها بندگی و عشق به زائر امام حسین (ع) نذری می‌دهند؛ اینجا همه مسیر نشان از معشوق دارد و دلدادگان را طلب می کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)به کربلای معلی، اینجا “طریق یاحسین” مسیر پیاده روی اربعین از نجف اشرف تا کربلای معلی است؛ در مسیر خیل زائران آقا اباعبدالله الحسین پس از زیارت امیرالمومنین دل در گروی یار، از ابتدای مسیر خود را آماده شگفت زدگی‌های مکرر می کنند، گویی کل مسیر کلاس درسی است که معلمان آن موکب داران مسیر هستند.

در این مسیر باید دل و دیده را یکسان کنی و آماده گر گرفتن‌های پیاپی باشی؛ در طریق یاحسین کسی نمی تواند بغض خود را فرو خورد، در این مسیر کسی شتاب نمی‌کند همه با قدم های کوتاه عرض مسیر را زیاد می کنند تا از لحظه لحظه‌های مسیر لذت ببرند.

در تمام طول مسیر موکب داران خالصانه و ملتمسانه خدمت گذاری دلدادگان سرور و سالار شهیدان را می کنند؛ موکب داران سعی کرده اند در مسیر هرچه نیاز زائران حسینی است فراهم کنند. به راستی در این مسیر زائران غم خورد و خوراک، خواب، بهداشت و لباس ندارند؛ تنها اشک است که از چشم‌ها سرازیر می‌شود.

موکب داران در تلاش نوکری زائران حسینی، هر چه دارند به کار می‌گیرند؛ اگر در مسیر لباسهایمان کثیف هم نباشد، برای خوش کردن دل متولیان موکب لباسشویی هم که شده، بگذاریم لباس‌هایمان را بشویند تا از این طریق نذر جماعت خشک کن و اتو کن هم ادا شود.

از موکب تعمیر کالسکه و ویلچر تا وفور موکب غذاهای نذری همه به دنبال ادای نذر خود هستند. تلفن نذری، دمپایی نذری و خیاطی که در میان پیاده روهای طریق یاحسین چشم می‌گرداند، دنبال زائری است که دکمه از پیراهنش افتاده باشد، تا نذر خود را ادا کند.

اینجا مسیر عشق است در طریق یاحسین، ماساژرها از جان مایه می‌گذارند تا خستگی پاهایتان را به دست‌هایشان بسپارید و موکبشان رونق بگیرد، در این مسیر همه می‌خواهند نوکری کنند؛ هر چه نگاه می‌کنی مهربانی، عشق و محبت است.

به گزارش ایسنا، توصیف طریق یا حسین غیر ممکن است؛ تنها می توان بخشی از راز و نیاز خوش به حال‌های روزگار با خالق سبحان، بی‌تابی دیدار مولا، زیارت حرم علمدار و شگفتی‌های مسیر را بازگو کرد.

وصف خوش به حال‌های روزگار که قسمتشان شده در اربعین در جوار آستان امام حسین (ع) باشند و پیاده در “طریق یا حسین” به دیدار یار بشتابند و التماس دعای دوستان و آشنایان در این بیت نهفته است که اگر یادتان بود و باران گرفت، دعایی به حال بیابان کنید.

گزارش از سید میثاق اختر

لینک این خبر در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

انتهای پیام